donderdag, augustus 09, 2007

Stap 1:

Tussen het leren en de ontspanningen door speel ik dezer dagen af en toe wat poker en dit vooral om mijn recent aangepaste spel wat uit te testen.
Tijdens het analyseren en op punt stellen van mn game probeer ik effenaan bij te houden wat ik leer en hoe ik evolueer. Vooral om bij een volgende downswing sneller bij de pinken te zijn. Als alles goed gaat, giet ik het mss ook wel in artikel vorm zodat andere beginnende spelers er iets uit kunnen leren.

Sinds vorige week speelde ik zo'n 4k handjes en concentreerde ik mij op de (naar mijn gedacht) twee belangrijkste pre flop concepten:
POSITIE en DOMINATION.
- Ik merkte op dat mijn stats veel te weinig varieerden op verschillende posities. Zo scheelde mijn VPIP op de button slechts enkele procenten met die van UTG.
Daarom stelde ik een concreet schema op met te spelen handen per positie. Natuurlijk waren die ranges voor variatie vatbaar wanneer de situatie er zich toe leende. De hoofdkwestie was immers het leren uitbuiten van positie, wat ik verre van onder de knie heb.
- Het tweede grote streefdoel was simpel: stoppen met cold callen met mediocre en makkelijk domineerbare handen zoals A9o of KJs.

Ik betrapte mezelf af en toe op het schenden van deze richtlijnen maar in het algemeen werden post flop beslissingen heel wat simpeler. De nagestreefde stats van 20/12 worden bijna perfect benaderd en aan 13PTBB zal ik sneller uit mijn dipje van juli klimmen dan verwacht.

ciao

PS: de Nevada Jacks die ik in juli via PSO op pokerroom vrijspeelde zijn gisteren toegekomen en ik kan bijgevolg niet wachten tot de volgende homegame, ze zijn echt wel nice.