zondag, juli 29, 2007

Poker als vakantiejob

Na enkele maanden weer niets te hebben gepost heb ik terug veel te vertellen. Bij deze een korte samenvatting:
Mijn rollercoaster-avontuur uit vorige post werd begin mei nog een laatste maal bevestigd door een 8 buy in-downfall. Daarna begon ik uit het niets terug op vaste basis winst te boeken en kon ik 2 maand (ca. 25k hands) aan 7.5PTBB/100 spelen. Een totale ommekeer, dat werd tijd...
Ik bereikte in de laatste week van de examens dan ook de 10k mijlpaal, een doel dat lang op zich liet wachten.
In juli werd geen vakantiejob gepland om volop van mijn ene maand vakantie te kunnen genieten. Wel zou ik al pokerend wat proberen bij te verdienen en zo mijn reis na de herexamens te financieren. Blijkt dat poker mijn slechtst betaalde vakantiejob óóit is. Ik tuimelde opnieuw in een downswing, die deze keer volledig aan mezelf te wijten was. Ik speelde de slechtste poker mogelijk, tilte als geen één en was te koppig om even een stap terug te zetten, m'n spel te analyseren en wat bij te lezen. Ik verloor een buy in per 100 hands en sukkelde nog 5k hands om break even te blijven. "Hoed wi"

Ik ben sinds enkele dagen beetje per beetje terug beginnen leren (lezen) voor de tweede zit en poker zal bijgevolg wat naar de achtergrond schuiven... mss maar goed ook.
Vanavond sluiten we de 'zotte' vakantieperiode af met een BBQ'tje en verzilveren we een maandenoude weddenschap tss Veys en mij; elkaar headsup spelen voor 200 euro (en 2 rebuys toegestaan). Die zogeheten vriend ;-) heeft, hoewel hij zeker een stukje kan pokeren, zichzelf in de underdog-positie weten te duwen zodat hij niets tot weinig te verliezen heeft en winst dubbel zo zoet zal smaken.
Hoewel... Veyske en ik hebben er deze vakantie de gewoonte van gemaakt voor de stomste dingen te wedden à la 'I Bet You' en na enkele coin tosses, worstelpartijtjes en raadspelletjes sta ik rond de 100 euro in de plus. Zoveel Quan valt er voor mij dus niet te verpissen vanavond.

wish me luck